- Anasayfa
- >
- Rehberlik >
- Okul Öncesi Rehberlik >
- OKUL ÖNCESİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI
OKUL ÖNCESİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Psiko-Sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimin izlenmesi, olumlu benlik ve
kişilik gelişiminin desteklenmesini ve sosyal becerilerinin gelişmesini sağlar.
Küçük yaş evresinde çocuğu bilişsel, sosyal, duygusal ve motor beceriler
anlamında detaylı biçimde tanımak, onun geleceğine yönelik atacağı adımların
daha sağlam olmasını sağlar.
Bu bağlamda, Okul Öncesi'ne özel Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmeti ile
öğrencilerin gelişimi birebir takip edilmektedir. Okul Öncesi'nde öğrenciyi
tanımak, güçlü ve geliştirilmesi gereken alanlarını keşfetmek ve çocuğu doğru
yönlendirmek amacı ile ilk etapta öğrenciyi tanıma formları düzenlenmektedir.
Rehberlik programının ikinci adımı ise oryantasyon çalışmalarıdır. Özellikle ilk
kez okula başlayan çocuklarda bu süreç kaygılı ve zor geçer. Öğrencilerin okula
uyum sürecini sağlıklı ve verimli bir biçimde gerçekleştiren programda her
öğrenci özel olarak takip edilmektedir. Bu noktada veliler ile yapılan bireysel
görüşmelerle veliler de yönlendirilmektedir.
AMAÇLARIMIZ
- Bireyi tanıma hizmetleri ile öğrencilerimizi yakından tanımak, kendilerini
tanımalarına yardımcı olmak,
- Her birey biriciktir fikri ile tüm öğrencilerimizin ihtiyaç duyduğu farklı
gelişim alanlarını destekleyici rehberlik faaliyetlerinde bulunmak,
- İhtiyaçlarının farkına varma, kendini yönetebilme, becerisini kazandırma
çalışmaları yapmak,
- Doğru iletişim becerilerini kazandırma, okula uyum, arkadaşlık ilişkileri,
doğru davranış geliştirme, sorun çözebilme, yaratıcı düşünebilme becerilerinin
kazandırılması için yol gösterici olmak,
- Öğrencinin "kendini gerçekleştirmesine" destek olmak,
- Velilerin ve öğretmenlerin ihtiyaç duydukları alanlarda onlara yönelik
yönlendirici rehberlik faaliyetlerinde bulunmak.
İLKELERİMİZ
- Rehberlik hizmetleri profesyonel bir yardım sürecidir.
- Rehberlik faaliyetlerimiz tüm öğrencilerimizi kapsar.
- Her insan değerlidir ve tüm öğrencilerimiz eşit haklara sahiptir.
- Bireyin tüm gelişim alanları takip edilerek desteklenmelidir.
- Bireysel farklılıklar önemli ve dikkate değerdir.
- Gizlilik ve güvenilirlik ilkesine önem verilmelidir.
- Rehberlik faaliyetleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Öğretmenlerimiz ile
işbirliği içerisinde hareket edilmelidir.
REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN YAPILAN ÇALIŞMALAR
"Kendini Gerçekleştirme" ilkesini benimseyen Rehberlik Hizmetleri Birimimiz,
öğrencilerimizin de bu ilkeden hareket etmeleri, ilgi ve yeteneklerini
geliştirerek iç görü kazanmaları ve farkındalıklarını artırmaları için çok yönlü
bireysel ve grup rehberlik çalışmalarını temel almaktadır. Bu düşünceden
hareketle yaptığımız çalışmalar:
- Öğrencilerimizin, kendilerini sağlıklı ifade edebilmeleri ve diğer insanları
anlayabilmeleri için doğru iletişim becerileri kazanabilmelerine yardımcı olmak,
- Kendisiyle barışık bir birey olması, sorumluluk bilinci ve karar verme
becerilerinin güçlendirilmesi için öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine
yardımcı olmak,
- Öğrencilerimizin yaş ve psiko-sosyal gelişim özelliklerini dikkate alarak
öğrencilerimize danışmanlık yapmak,
- Öğrencilerimizin gelişimsel, eğitimsel ihtiyaçlarını belirlemek üzere,
güvenilir, bilimsel test ve envanterler uygulamak.
Rehberlik Servisi'nin yaptığı görüşmeler 3 ana başlık altında toplanabilir;
1- Öğrenci Görüşmeleri
A) Bireysel görüşmeler
B) Grup görüşmeleri
2- Öğretmen Görüşmeleri
3- Veli Görüşmeleri
-Veli eğitim seminerleri
Öğrencilere Uygulanan Test ve Envanterler
- Metropolitan Okul Olgunluğu Testi,
- Frostig Gelişim Testi,
- Bir Aile Resmi Çiz Testi,
- Çoklu Zeka Envanteri,